...och lite trädgård förstås!


onsdag 15 maj 2013

Fjärilslavendel i äppellåda

H
emma igen efter en shoppingdag i Ullared.
Oj oj, så mycket fina fynd och bra-att-ha-grejor det blev. 7 klädvårdsrullar (man har ju katter), 40 pack pappersnäsdukar (man har ju pollenallergi) och 8 nya mattallrikar (vi är ju två här hemma som äter från tallrik). Jaa, jag är nöjd :)
Skämt å sido, jag är fick tag i mycket fint så jag är mer än nöjd. Bla annat en trälåda som ser ut som en gammal äppellåda. Numera finns ju också blommor inne i varuhuset så två stora fjärilslavendel åkte i lådan direkt.
Bild från min kundvagn (den hamnade på Instagram tidigare idag).


Fick även tag i ett fint exemplar av en tomatplanta Tom Cherry. Hur mycket små tomater på som helst. Den kommer jag sätta i drivbänken så fort jag hinner.

Och givetvis så stötte jag på ett par kändisar också :) Vill ni se en bild på dem (och mig) ta en titt på mitt Instagram. Hi hi...

Ha det gott!
Nu ska jag strax kika på Trädgårdsonsdag.

6 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Men hallå där, jag vill också se men här har vi ju inte instagram:(

Men så snygg låda och antar att lavendeln var hur billig som helst. Hur fina som helst iaf.

Kram Teres

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej hej

Oj så fint .
Man verkar göra många fynd på Ullared.
Kanske ska jag ändå ta en tur dit...

Har nämligen aldrig varit där .

Ha en fin fortsättning på veckan.

kram.från mig

Unknown sa...

Å så fint. Lavendel hör allt till måstena på sommaren ;)
Snyggt det var mot trälådan.
Kram Maria

::fina:: sa...

Så vackert! Kul att du gjorde så många bra fynd! Eeh är det de som heter Ola-Conny eller nåt? Hihi jag har lite dålig koll eftersom vi inte har den tevekanalen men man har ju hööört, liksom :-) kram på dej i sommarsolen!

Jenny sa...

Vilken härlig låda! Fjärilslavendel är jättefin tycker jag, det var den sommarblomma som stod längst av alla i sin kruka in långt på hösten när alla andra la av hos mig. Har en nu också men jag ska absolut skaffa fler, de är för härliga!

Trevlig helg,
Jenny

VisaLiza sa...

Vilken fin låda och lavendel är ju aldrig fel! Liza