...och lite trädgård förstås!


måndag 13 februari 2012

Snö, kladdkaka och vardagslyx

A ttans, man ska nog inte skriva att man längtar efter våren... för här dalar snöflingorna ner sen flera timmar tillbaka.
Men tillfälliga bakslag hör ju till, varje dag är vi en dag närmare vår! Eller hur? Men visst är det typiskt att det kommer mer snö nu, just denna vecka är det vi som har snöskottningen på våra gemensamhetsytor (runt sophuset bland annat)... kanske bäst att gå upp tio minuter tidigare imorgon. Nä... jag tror inte :)

Nu ikväll har jag bakat en kladdkaka, måste ju ha något gott till alla hjärtans dag imorgon. Vi firar enkelt med god mat, efterrätt och många pussar till katterna :)


♥ ♥ ♥
Kanske jag gör det lite mer avancerat och gör små hjärtan av kladdkakan, 
går ju utmärkt att använda pepparkakshjärtan till det.
♥ ♥ ♥

Det är väl det som kallas vardagslyx, att göra något mer av varje vardag. 
Så trist om fem dagar i veckan bara handlar om jobb, städning, handling, tvätt mm

Ha det gott min vän!

2 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Jag firar inte alla hjärtans dag på något speciellt sätt. Jo, jag har köpt en ask geléhjärtan till "mina" barn i klassen. Det brukar bli uppskattat.

Kram på dig !

Fröken Fräken sa...

Jag tror att det kommer mer snö vad man än säger!..
Här firas inte heller Alla hjärtans dag, vi vill nog mer också ha lite lyx varje vardag istället! Men kladdkaka lät ju väldigt gott :-)