...och lite trädgård förstås!


lördag 16 oktober 2010

Giftwrapping ~ Presentinslagning

N
yss hemkommen från min tretimmarskurs i presentinslagning.
Känner mig lite besviken faktiskt, kanske att jag hade för höga förväntningar men vad säger ni om 25 personer och en kursledare, en arrangör som missat att informera om att man skulle ta med sig material att slå in (paket och flaska), en arrangör som inte sett till att det finns 25 saxar och 25 tejprullar (och som kompenserar det med att bjuda på en kopp kaffe)? Och till råga på allt ganska fula papper att välja på, jag hittade ett jag gillade (på bilderna nedan). Och det fick man betala extra för... som hittat... bara 100:- för två ark papper?
Nja, room for improvement skulle jag vilja säga.
Men det var inte bara negativt, lärde mig en del knep och trix så lite kul var det allt. Här är mitt paket jag gjorde. Inslagningen av flaskan blev så ful så den behåller jag för mig själv (ett färgat papper i gult och blått, inga matchande snören fanns så jag fick ta ett rosa....!)



Men glädjande nog så bestämde sig kursledaren för att ge oss ett rabatterat pris på sin bok (för strulet med missen från arrangören), normalt skulle den kosta 159:- men generös som hon var så fick vi den för 125:-. Ja, alltså de första 10 personer som kom, för hon hade bara med sig 10 böcker! Så 125:- plus 30:- i frakt skulle vi andra få beställa den för.
Tur att jag inte beställde någon för väl hemma gick jag in på nätet och kunde klicka hem den för 98:-...

Nu är det lördag och det betyder pizza och lördagsgodis hos oss! :)
Hoppas ni alla har en bra helg! Det är ni värda!


8 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilket fint paket du gjorde! (fast det lät inte som kursen var så genomtänkt..tur att du fick tag på boken billigare oxå;))

Kul att du är med o tävlar hos mig!

Ha en trevlig söndag!

kraam Jenny

Ullis/Leva på landet sa...

Fint paketet blev. Så tråkigt när det är sådana missar. Inte kul då. Hoppas att du fick lite inspiration i alla fall.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Petra / Popetotrora sa...

Vad tråkigt det är när sånt där händer och man känner sig besviken.

Men lite ser det ändå ut som du lärde dig på kursen för paketet du visar ser super ut!!

Jag tycker det är himla kul att lägga lite extra energi på utsidan av paketet också, när man ska ge bort presenter. Det uppskattas alltid! :-)

millandante sa...

Oooops... den arrangören skulle inte jag vilja vara idag...=0

Kul att du fick lära dig något i alla fall, det ser så fint och avancerat ut!!

KRAM

Ser att jag kommenterar i "fel" imlägg, jag skulle ju nämna att båtbilden var himla fin (och annorlunda!) också!!

Annika kort & gott sa...

Fy vad tråkigt att kursen inte blev vad du förväntat dig. Paketet du visar här är i alla fall!
kram Annika

StrandviksVillan sa...

Nämen! Jag skulle varit jättebesviken på den kursen och allt strul... :(
Fast ett jättefint paket har du gjort! Tror jag vet hur... :) Måste ta och testa.

Ha en skön söndagkväll!

mammaxtre sa...

Vad dåligt! Pengarna tillbaka tycker jag skulle vara på sin plats.

Kanske en bok för mig att klicka hem :-)

Malin - I min trädgård sa...

Men usch så trist! Men din inslagning blev ju jättesnygg iallafall :-). Kul och annorlunda! Här är det ju kalastider, men det blir inslagningar det gamla tradiotionella viset.

Ha det bra!

kram M