...och lite trädgård förstås!


lördag 19 december 2009

Utomhus auktion

Tack alla som ville skicka mig lite snö... det hjälpte ytte pytte, för vi fick i alla fall kyla. I morse visade vår termometer på -15 grader...
Det gällde att bylta på sig ordentligt för jag skulle iväg på utomhus auktion :)
Trots en del folk så gick jag ur som vinnare på två utrop. En sockerlåda och en större rakspegel (tror jag det kallas).
Ska försöka hinna fota dessa under söndagen.

Men för er som inte minns hur det ser ut när det är barmark så kommer här en frostig bild från idag! :)

19 kommentarer:

millandante sa...

Nämen vad är det jag läser... INGEN SNÖ??? Här i Uddevalla har vi som du säger massor och i torsdags körde vi i 40km/h på motorvägen...
Kung Bore missade visst Kungälv...
Låter som fina auktionsfynd!
Ha en fortsatt fin helg!
Kram

oumberligating sa...

Hmmmm......de är fina de här "inredningsbloggarna" funderar på varför det blev så fel inne hos mig, började bra för ett år sedan, mycket prylar och inredningen sedan hände något och det blev mer Oumberliga funderingar är prylar och ting! Ja, så kan det gå ibland (ler), men det hindrar inte att jag ibland smyger mig in på sådana fina bloggar som din!
En hälsning i Juletid ifrån en man som kallar sig för Oumberlig, hans Fru kallar honom mest för Omöjlig!
Mvh ifrån Peter Olofsson!

Hem och Lycka sa...

Vad vackert ändå utan snö, riktigt vintrigt tycker jag med frost.

Hihi, ja, ser du mig på Ica får du knacka mig på axeln och säga hej ;-)

kram

Fröken Fräken sa...

Oj, utomhusauktion den här årstiden? Skulle aldrig funka här... fast vore det riktigt kallt så kanske man skulle kunna göra riktiga fynd då ingen skulle bjuda över en...

Kamomilla sa...

Tack för din hälsning hos mig!
Roligt med auktions fynd! :)

Marie sa...

Här har vi snö, men det är inga mängder precis! Men man får vara glad att det är vitt, länge sen vi hade en vit jul! Hoppas att även ni får lite snö de närmsta dagarna!

Önskar dig en riktigt GOD JUL!
Kram Marie

Karin - Mina Rum sa...

Stackars dig som inte har någon snö. Här är det drivor. Frostbilden är i alla fall jättefin. Det låter spännande med autionsfynden också. De ser jag fram emot att få se.
Hoppas du snart får se lite fler flingor. Kram!

Desirée sa...

Brrr..ja i morse hade vi -19 grader men nu har solen masat sig upp och det är så fint så!

Jord under naglarna sa...

Kallt med utomhusauktion mitt i vintern! Bra att du inte gick tomhänt där ifrån. :)

Vackert med rimfrost. Vi har ju snö, men inte alls så mycket som vi brukar, men det är bara fint tycker jag.

Ullis/Leva på landet sa...

Så kallt det ser ut. Hoppas att det har kommit lite snö hos er också nu annars så kan jag skicka lite. Kul att det blev några inrop också.
Kram Ullis

♥ Fyra årstider sa...

Tittar in och önskar dig God Jul med dina kära.
Kram Lotta

Stina Stylebyme sa...

Så mysigt det ser ut! Gillar du BoConcept? Tävla här: http://myshowroom.se/tavla-vinn-julklappen-fran-boconcept/

Ha en trevlig dag!!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hoppas verkligen du får lite snö till jul , fastän de e vackert så där frostigt oxå !
Grattis till dina autionsvinster , va kul med en utomhusauktion nu !
Ha en riktigt God Jul nu !
Kraam/Lotta

Designe sa...

Så soligt och vackert!:) synd att ni inte har någon snö men det är fint med frost oxå! Kram och God Jul! :)

Annas skattkammare sa...

Jaså ni har ingen snö? Och du bor strax norr om Göteborg? Då bor jag bara ca 7 mil från dig.. vi har iofs inte mycket snö här heller men lite ligger allt.. hoppas bara att det kan ligga kvar lite till.. Fin bild du visar iallafall! Låter mysigt med auktion! grattis till fynden!
Kram /Anna

Annika Christensen sa...

Hej!
Vad bra att snön kom fram.
Vackert du visar man får aldrig nog av snö och frost.
Ha en riktigt skön julhelg.
Julkramen från
Annika

Living by Milla sa...

Så vacker med frost! Hoppas det kommer snö till er med. Här har vi en hel del.

GOD JUL!
kram Camilla

Karin sa...

Vilken härlig bild Marie! :) Det är vackert med frost och barmark men nu antar jag att även ni har fått en massa snö!? Kul med auktionsfynd, rakspeglar och sockerlåter är fina saker. ;) Ha en riktigt mysig jul!

Kram från Karin

Moa sa...

Önskar dig och de dina en härlig och mysig jul.. GOD JUL.. kram/Moa