...och lite trädgård förstås!


söndag 16 mars 2014

Härlig helg ♡

Igår hann vi med både mysig promenad, fika i solen och lite shopping. Väl hemma igen så fick jag även lite efterlängtad trädgårdstid. Blåste kalla vindar men när jag väl jobbat mig varm så var det härligt.
Hann med att rensa ogräs, gräva om kompost och lite annat småplock. Och lite fotografering så klart.

Gofika i solen hos café Mormors dagar

Lungörten har börjat blomma, nästan alla plantor är på gång... Ny växt från i höstas och redan en favorit.
Hoppas att den kommer sprida sig och fylla ut rabatterna fint.

Lite krokus har hamnat i olika krukor vid entrén
Nu ska jag strax bege mig iväg på en loppistur och sen blir det förhoppningsvis mer tid i solen.
Ha en fin söndag!

2 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Härligt med fika i vårsolen!
Jag har lungört som blommar i blått och rosa. Men inte riktigt ännu...
Kram!

Hem och Lycka sa...

Mums, så gott med fika och du har så fina blombilder alltid! kram Mia