...och lite trädgård förstås!


måndag 12 mars 2012

Romantik ~ Romance

I dag har det verkligen känts som vår här! Fjorton sköna grader visade termometern.
Vackra krokusar och snödroppar lyser så fint i rabatterna och jag vill helst sitta i solen och ha det gott. Men än återstår några dagar av jobbveckan innan man är ledig igen.

Jag planterade tre nya rosbuskar förra sommaren och i år ska jag passa på att ta många rosknoppar, de är så fina att torka.
Ibland är det kul att leka lite med kameran och här kombinerade jag ett snäckskal med lite pärlor och ljus tillsammans med rosa rosenknoppar för en romantisk känsla. För romantik kan man väl sällan få för mycket av, eller vad tycker ni?


Välkommen första riktiga vårveckan! Du är så efterlängtad!

 

3 kommentarer:

Anonym sa...

JA ÄNTLIGEN vååååår iallafall i ett par dagar ; ) kram Sofia

Ann-Louise sa...

Nej mera romantik åt folket röstar jag för :))

Underbara pärlor. Jag har också den fina milda rosa färgen på mina pärlor. Riktigt romantiska pärlor.

Hoppas du får en fortsatt fin vårvecka!

Kram Ann-Louise7lyckligapraliner

mina finaste. sa...

Det är helt otroligt vad skönt det är när solen och värmen kommer. Love it! Kram