...och lite trädgård förstås!


lördag 10 september 2011

Surte burkar blev dagens loppisfynd

H ej!
Grådisigt väder har vi här idag, så ingen tid för utomhusaktiviteter direkt utan vi håller inomhus.
Tidigare idag blev det ett loppisbesök, dessvärre inga storfynd men jag hittade i alla fall tre glasburkar så jag är nöjd.

De två stora burkarna rymmer 4 liter och är s k Surte burkar. Den mindre vet jag inte ursprunget på, det står ett S och tre stjärnor *** i botten. Alla tre burkarna kom med ett lock, platslock till de stora och ett metallock till den mindre.
20:-/st för de stora och 10:- för den lilla....


Sen tidigare har jag en stor glasburk på skänken där jag förvarar värmeljus (nej, inte alla utan de som förbrukas kommande vecka ;))

Nu ska jag leta vidare så jag hittar två stora burkar till, då kan jag göra som Fröken Fräken planerar till jul. Kolla här, visst är det snyggt?
Attans, där kom visst ordet jul.. tänkte nog att jag i alla fall borde vänta till oktober innan jag börjar planera inför jul... :)

Ha en härlig lördag allihopa! Här blir det gott att äta, lite godis och kanske en film i kväll.
Ska även spela in Mia Skäringers show "Dyngkåt och hur helig som helst" kl 21:45 (inte en chans att jag är vaken till 23:45).

4 kommentarer:

Två systrar sa...

Hallå vännen...jaha är det det de heter, sådana har jag också :-) Ja nu börjar värmeljusförbrukningen på riktigt, det ser ut som en sekt här hemma om kvällarna, finns det något mysigare?? Kram kram C

Hem och Lycka sa...

Visst är de fina de där glasburkarna, ska gå på jakt efter fler. Har du nåt bra tips om loppis? Kram Mia

Fru Elin sa...

Dom var ju jättefina! Smart grej att ha värmeljusen framme och dekorativt. Tror minsann att jag måste på loppis snart! Kram Elin

Ord & Känsla sa...

Jag läste på ett gammalt inlägg och såg att du skrivit hos mig. Jag lägger din fina blogg på min lista, ok?
Vad fina burkar du fyndat!
Jag hittade några bla Surte i veckan, men i mindre storlek. Visar dem nu i mitt senaste inlägg.

Kram Helena