...och lite trädgård förstås!


lördag 16 april 2011

På tillväxt...

D
et är inte det lättaste att hålla en liten nyfiken katt borta från nyplanterat... men här lyckades jag faktiskt få till en bild utan en liten lurvig som skymmer motivet.

I år blev det inga frön planterade utan jag satsade istället på att köpa lite sticklingar. De kom i brevlådan härom dagen och de ser alla friska och välmående ut. Nu gäller det bara att de får lagom med ljus och vatten innan det är dags för avväjning utomhus.
Från vänster till höger:
- Chokladskära 'Chocamocha'
- Snöflinga 'Double White'
- Rabatteternell 'Microphylla'
- Zonalpelargon 'Sailing'

Och några hänglobelia 'White Star'.

Idag har vi också varit iväg och tittat på sten till att rama in vår nya rabatt. Det är inte helt lätt att välja men det blir förmodligen en sten i grafit som förhoppningsvis kommer bli fin tillsammans med mina rosor och klematis.
Jag längtar...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fint med små sticklingar, själv har jag små tomatplanter på gång som växer fint.

Härligt att det är vår!

mammaxtre sa...

Du har mycket att längta efter. Så spännande att ha en massa ståendes på tillväxt.

Ha det fint

Sara sa...

Vilken härlig blogg du har. Man riktigt känner inspirationen och glädjen direkt man klickar in. Underbart!

Hit kommer jag gärna tillbaka och länkar direkt så jag inte tappar bort dig.

kramkram/Sara

Karin - Mina Rum sa...

De ser verkligen pigga ut, dina sticklingar. Här har sådderna haft varierad utgång. En del är jättefina och kraftiga, men en del frön har inte grott alls. Så kan det vara ibland.
Spännande med din nya rabatt. Ska själv bege mig ut nu när solen tittar fram.

Ha en fortsatt fin helg. Kram!