...och lite trädgård förstås!


måndag 17 januari 2011

Kan det vara våren som fåglarna kvittrar om....

M
ina sista hyacinter för denna vinter är nu fullt utslagna.... såå fina!
Hoppas få njuta av dom några dagar till innan de ger upp.
Visst kan man väl låta hyacinterna ligga ner? Jag tyckte det var rätt fint...




Är det fler än jag som börjar ana att våren är på väg? Snön smälter lite (man kan skymta gräsmattan), det droppar från taken (idag + 4 grader) och till och med fåglarna har börjat kvittra... Visst, det kommer säkert mer snö men det känns ändå som att vi är på väg mot ljusare tider. Jag njuter av det då jag faktiskt har tröttnat på vintern nu. Vill ha sol, värme och ljus i ansiktet :)

Ha en underbar kväll mina sköna!

6 kommentarer:

Hanna sa...

Fin färg.
Kram
Hanna

Ord & Känsla sa...

Vad vackert det såg ut att lägga dem ner, har inte tänkt på det. Söt färg!
Jag misslyckades med mina i år, vet inte vad som hände?

Kram Helena

Karin - Mina Rum sa...

Vem vet, hyacinterna kanske håller längre om de får ligga ner och vila ;)
Här smälter det i 180, och det blir märkbart ljusare för varje dag. Men om våren är på väg... Nja, jag är tveksam.
Ha en bra vecka. Kram!

Tina sa...

Halloj, jodå jag känner av att våren är på väg! Jag är inne i en rosalila period och dina hyacinter är jätteläckra.

Kram o goaste kramen, Tina

Sara sa...

Vilka vackra hyacinter :-)
Kram

Lysande ögonblick! sa...

Som jag längtar. Vår, komsi komsi.