...och lite trädgård förstås!


fredag 26 februari 2010

Muffins, loppis, fröer och tapeter...Hur ska jag hinna allt?

V
adå, vänta till helgen med att baka...? Nä, jag slog till bums! Och det var mums!


Nu är det i alla fall snart helg! Vad jag sett fram emot detta.
Lördagen ska börja med en tur till lokala loppisen för att leta fynd, och vägg i vägg med den har Frö med posten öppnat lagerförsäljning! Över 2000 olika sorters frö, 1000 olika lökar, ovanliga sticklingar av bl a pelargoner och exotiska växter som t ex olivträd!
I lokaltidningen hade de annons i tisdags och tar man med sig den så får man tre gratis fröpåsar. Kommer nog ta en stund att kolla igenom vilka fröer jag ska välja... :)
Efter det tänkte jag åka och kolla tapeter, vi börjar närma oss ett beslut om hur vardagsrummet och hallen ska förvandlas.
Hela förmiddagen kommer nog att gå åt till dessa skojsigheter!

Jag får väl meddela senare hur allt gick :)


PS. Tack snälla till er som lämnade lite spår i förra inlägget. Kul att veta lite mer om vem som tittar förbi :) Uppskattar verkligen att ni tog er tid och skrev lite grann.... :)

4 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Det gjorde du rätt i.
Ser väldigt goda ut.
Vad läcker bild på dem i förra inlägget man ser tom att det är flera formar. Det ser man inte i verkligheten ibland.
Det blir nog bra skall du se..
Jag känner det samma ibland.
Men man hinner det man hinner och det andra får man göra en annan dag.
Annika

Unknown sa...

Hör att du har en massa trevligheter att se fram emot :) Det lutar nog åt loppis här för mig också i helgen. Passar väl bra med muffins en fredag! Ha en trevlig helg! Kram Lenita

Marie sa...

Låter som du kommer få en rolig helg! Här får det nog också bli ett loppisbesök imorgon, var alldeles för länge sen sist!

Mums, vad god muffinsen såg ut! Här ville barnen att vi skulle baka kladdkaka, så det får nog bli det lite senare i eftermiddag.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Helene sa...

Vilken spännande helg du har framför dig! Muffinsarna såg verkligen smarriga ut! Jag blev nyfiken på var fröbutiken ligger, vill du dela med dig?
Kram, Helene