...och lite trädgård förstås!


torsdag 17 december 2009

(Snö)driver ni med mig?

Nu tror jag snart hela Sverige skojar med mig....Vart jag än tittar så ser jag inte en gnutta snö! Jo, nu ljuger jag nog lite... jag har sett exakt 48 snökorn denna vinter... jag har räknat dom. Mer snö än så har vi inte här där jag är (ca 3 mil norr om Göteborg)...
På radion sa dom att det är snökaos i Uddevalla... det är bara drygt 7 mil norr om mig... och nyss pratade jag med min syster i Göteborg... där snöar det nu. Men inte här!
Jag bara undrar...
Foto från februari 2009

Nä, nu ska jag ringa Snögubben och fråga vad han håller på med...
Vi hörs!

9 kommentarer:

Jord under naglarna sa...

Snögubben? Du menar Kung Vinter. ;) Ja, det måste allt ha blivit något fel eftersom precis hela Sverige verkar ha snö. Utom jsut hos dig. Konstigt.
Vi har dessutom ordentlig kyla också.

Vacker bild!

Annika Christensen sa...

Jag skickar lite till dig med posten imorgon.
Hoppas att den kommer fram.
Kram
Annika

Ann sa...

Hejsan... Tänkte kolla med dig vart loppis butiken ligger i Ytterby.

Mvh Annsan

Hem och Lycka sa...

Ja du, jag önskar faktiskt att vi kunde fått en del av den mängd de fått i Sthlm.. Men nu har vi äntligen fått yttepytte, hoppas innerligt på mer!

kram

Vitaboet sa...

Hej hej.

Jag läste i tidingen igår att vissa delar av Gbg inte alls fått snö. Tusan så orättvist alltså. Här har vi massa snö och 12-.
Hoppas snön kommer hos dig idag, man får ju lite extra julstämning.

Vill önska dej en fin dag, Kram Camilla

Desirée sa...

Men stackars dig.... Jag har snö :) här i Småland och till o med mamma i malmö har snö! Den kommer ska du se - håll ut =)

C. Tvillingmamma sa...

Du kan få lite av oss,i förrgår kom jag knappt ut genom dörren,snödriva in undere taket så jag fick putta bort snön för att komma ut...helt galet :)

♥ Fyra årstider sa...

Men vad trist.tänk om jag kunde skicka lite till dig.
Kram Lotta

::fina:: sa...

Men hjälp, är det möjligt?! Här är det 12 minusgrader och en himla massa snö. Om jag kunde skulle jag gärna dela med mig till dig! Hoppas snön hittar hem till dig också snart! Kram, Josefine