...och lite trädgård förstås!


måndag 13 april 2009

Min vackra julros

Hoppas ni alla haft en skön påskhelg med lite ledighet! Själv har jag varit ute och farit, hann besöka både Blåkulla och Varberg faktiskt.
(tack förresten för en trevlig tillställning på Blåkulla, jättekul att träffa så många av er...) :)

Idag visar jag min fina julros som blommar i år igen... Jag gillar verkligen färgerna. Så milda och ljuvliga... Flera knoppar är också på gång att slå ut.
Ser ni förresten den lilla myran på första bilden? :)
(Bilderna kan förstoras genom att klicka på dom)



Nu ska jag strax ut i solen igen! Önskar er alla en skön start på veckan.

Kram!


14 kommentarer:

Svenska inredningsbloggar sa...

Å vad vacker..

kram

Lallis - liv och leverne sa...

Jam den är verkligen vacker!:)
Kram Lallis

millandante sa...

Så ljuvliga bilder... ja den är verkligen vacker den blomman, och dyr, så jag har aldrig vågat satsa på en... är de överlevare eller krävs det gröna fingrar??
Kram

Karin sa...

Den är ljuvlig! Ha en fin vecka!

Kram Karin

StrandviksVillan sa...

Hejsan!
Naturligtvis odlar min svärmor för försäljning, i år dock i mindre skala än förut eftersom hon inte har nån anställd nu.

Ha det bra!

rosenskära sa...

Hade jag vetat att du skulle till Varberg, hade jag ju kunnat lämna över påskpyntet personligen! Jag hoppade över Blåkulla igår, been there done that you know...

Kram/Lena

::fina:: sa...

Så vacker!
Ja det var en trevlig tillställning på Blåkulla! ;-)
Ha en fin vecka!
Kram, Josefine

Unknown sa...

Har du haft sol idag?! Inte här. Vacker blomma!! Ha det gott. Kram Lenita

Karin i Villa Grå sa...

Julrosor är vackra och gör sig bra på bild - tacksamma små modeller det där! Kul att du fick med myran också, tänk att de redan är igång :-)

Jag som inte äger minsta lilla julros undrar förstås om de bara blommor på vårvintern och hur de ser ut under resten av året. Har du dem inne?

Kram!

Karin

kardemumma sa...

Julrosorna är helt ljuvliga men spröda. Min man slängde min som skulle planteras ut efter jul (han tyckte den såg vissen ut!!!)
Kramar C

Tingeltangel sa...

Vilken underbar julros. Det är en av mina verkliga favoritblommor.

NICOLINAS BONING sa...

Julrosor är verkligen vackra.
Jag kan inte välja vilken sort som är finast faktiskt...kanske därför jag inte har vågat mig på att försöka få en sån att överleva i min vård kanske;-)

Tack för dina snälla ord om min nya kärlek. Det är alltid roligt när det är fler som tycker om det man gör.

Kramar/Birgitta

Nygammalt sa...

Så vacker den är och vilken härlig påsk du verkar ha haft.

Tack snälla du för den fina kommentaren du skrev hos mig. Den gjorde mig väldigt glad =)

Kram.

Johanna sa...

Jag vill passa på att tipsa Er alla om en sida där du kan beställa hem ditt egna personliga halsband eller namnsmycke, skyddsänglar, fyrstavar, silverhjärtan eller brickor med dina barns namn på, klicka in dig på http://item.blogg.se för mer information!

Du hittar de perfekta gåvorna till t ex studenten, examen, dop, bröllop, födelsedag, kärleksgåva, mors dag present m.fl. på http://item.blogg.se

Kram Johanna ♥