...och lite trädgård förstås!


torsdag 1 november 2007

Barnsligt gott!

Idag har jag gjort chokladbollar.... Får man det fast man är en bra bit över 30 år?... och inte har jag några barn att skylla på heller...

Receptet kommer från en bakbok som jag har sedan jag var liten... massa godis recept!





Boken är välanvänd. Kanske testar jag lite annat gott till jul...
Minns att det finns ett recept på kokoskuddar.. jättegoda och kalorisnåla.. neej, kanske inte så kalorisnåla egentligen.... Men goda är dom. :)

12 kommentarer:

Randi sa...

Njut med välbehag! Man ju vara hur gammal som helst men inte hur ung som helst för att äta godis ...*ler*

Solsjö - Under en vind sa...

Njut och var glad!! Chokladbollar är bra för själen! Den där boken använder vi på jobbet!! Må gott, kram!

junhe sa...

nu blir jag nostalgisk så det knakar i mina hårrötter =) den boken använde mamma ofta hemma när vi var små... jag gillade chokladbollarna och... jag tror det var ngt som hette syltkakor... mums. trevlig helg! kram junhe

Marie sa...

Den där boken känner jag igen, den hade vi också när vi var små. Njut av dina chokladbollar!

Kram Marie

Solsjö - Under en vind sa...

Lantliv kommer i butiken den 8 november, jag fick den i postlådan idag....så tyvärr får du vänta några dar till.....Men den är värd att väntas på! Kram!

Anonym sa...

Nostalgi även för mig. Undrar just om jag också har boken sparad. :) Hade även en som hette fredagsmys eller liknande. Klart du ska njuta dina chokladbollar (gillar det jag med :)). Hoppas du får en bra helg! Kram

Beas sa...

Åhhh..precis den sidan i samma bok har jag också kladdat ner av att otaliga gånger gjort det recpetet. HÄrlgit att se den. Har inte tänkt på den på länge, men kom nu på att den fortfarande är kvar hemma hos pappa.

Hoppas de var goda och att du njutit hela kvällen! :-)

Kram Bea

Sallys hus sa...

Ååå...va smaskens!!!
Sånna där tillverkas ofta i vårt hem kan jag säga.
Nu senast råkade jag köpa rosa pärlsocker....då såg de helfestliga ut kan jag säga..

Ha en härlig helg, kram Katarina

n o r d i n g å r d e n sa...

Himmel så gott det såg ut och ett sånt mysigt inlägg, nu måset jag göra chokladbollar i helgen, ha en bra sådan!! Mari.

Unknown sa...

Javisst får man lov att njuta av goda härliga chokladbollar i vilken ålder som hellst,så goda dom ser ut och vilken söt bakbok för barn!Önskar dig en trevlig helg!

Kram Maria!

Hem och Lycka sa...

Å mumma! kram

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ DEN BOKEN!!! Tusan var har man gjort av den??? Så mysig, och jag ÄLSKADE den som liten. Den väckte helt klart mitt bakintresse (älskar rumpor..haha nejdå bakning)