...och lite trädgård förstås!


lördag 25 augusti 2007

Mogna äpplen



Jaha, nu har man alltså klarat av första arbetsveckan efter semestern! Egentligen jobbar jag nu också, för jag har beredskap denna veckan. Det kan ringa när som helst under dygnet vilket gör att man hela tiden får vara beredd.... Men på måndag är det någon annans tur (eller otur) :)

Egentligen har jag inget kul att visa idag men jag tänkte en bild på våra äpplen kan passa nu när de är mogna.
Imorgon hoppas jag att jag kan prestera ett roligare inlägg...

Ha en trevlig helg allihopa! Kram!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Röda mogna saftiga äppeln - en riktigt hösttecken! Skall de ätas, syltas eller bakas? :)

Hem & Harmoni Marie sa...

Det blir nog mest bak...äpplepaj är en av mina favoriter.
Och kanske lite äpplemos, fick ju så bra tips av dig på hur man gör...tack. Ska testas...

Anonym sa...

Vad gottigt!!
Vi har inga äppelträd här hemma, men ska sätta tills nästa år har vi bestämt.
Kram Lallis

Anna sa...

Vilka vackra äpplen! Ser jättegoda ut - vilken sort är det?

Det är så mysigt nu när hösten nalkas och man kan laga äppelpajer och gå ut i skogen och plocka mumsiga kantareller! Sen kan man med gott samvete sitta inne och mysa!

Kram
:)Anna

Maria sa...

Vilka stora och fina äpplen!

n o r d i n g å r d e n sa...

Ljuvliga äppelbilder!! De andas höst, och dit längtar jag för att få mysa och tända ljus men jag vill ändå ha sommar ett litet tag till... tog också en äppelbild i går, men inte hemma, för här har jag tyvärr inget äppelträd, bara ett litet, som blev ännu mindre i sommar efter det att "rymlingen" knaprat i sig det! : ) Mari.

Anonym sa...

Härliga äppelbilder! Röda, fina och man ser solen i dom. Äppelpaj på sina egna äpplen smaker säkert ljuvligt!

NICOLINAS BONING sa...

Det är nästan så att jag känner smaken av dina vackra äpplen :-)
Kram/Birgitta