...och lite trädgård förstås!


tisdag 3 juli 2007

Kärleksmums

Jaa, här regnar det som sagt....fortfarande. Och enligt prognoserna ska det inte bli bättre än på några dagar. Tur att det finns annat att trösta sig med. :)


Idag efter jobbet har jag varit på en gammal hederlig bondauktion, det är kul! Mycket grejor och mycket folk! Trots regnet...
Tyvärr ropade jag inte in något idag men det är intressant att se vad folk är beredda att bjuda för vissa saker.
Bl a ett gammal 'fult' brunt slagbord... budgivningen slutade på 4000:!. En gammal trätunna som man kan samla regnvatten i, där slutade priset på 50:-. Snacka om skillnad... Men huvudsaken är att alla köpare blev nöjda :)


Själv åkte jag hem efteråt och bakade Kärleksmums. En riktig klassiker! Jag har en så mysig bakbok som heter 'Baka i långpanna'. Titeln är väl inte så kul men den innehåller många bra recept och mysiga bilder.










13 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Tack för komplimangen! :-)

Den där kärleksmumsen såg ju så god ut alltså!

Vi får verkligen hoppas på bättre väder snart. Sommarn kan väl inte vara över än inte! Mera sol tack! ;-)

Kram Martina

Hem och Lycka sa...

Å vad gott!! Den där boken måste ju vara superbra, långpanna som är så praktiskt!

hulukvarn sa...

Åh det såg smaskens ut! Sov gott!

Åsas Kammare sa...

Kärleksmums är en av mina favoriter! Åh, vad sugen jag blev. Det ska bli regn här hos oss imorgon så jag kanske passar på och är inne och bakar ....

Stina sa...

Åh, vad gott! Jag kommer på fika.:-)
Puss

Eva Agnes sa...

Hej Marie!
Ajajaj, så sugen jag blev på de smarriga bakverken. Förstår att du gillar boken. Den är jättesöt. Det är kul att baka och laga mat när man får titta i en sådan bok.
Tack för inlägget på min sida.
Och nu är tyvärr saften uppdrucken. Så god var den... hi hi
Skåpet ska jag tänka över först innan jag gör något åt insidan....
Kramar Eva

Poppins sa...

Låter som något precis i min smak: gott och enkelt att baka.
Tack för receptet!

Lily of the valley sa...

Tack för omtanken! Jättefin bakbok du har, kul att ha en sådan. Kärleksmums är så gott, längesedan jag bakade såna.

Visst är det otroligt vad "modesaker"blir dyra på auktioner fast de många ggr inte är värda det.
Kram Lily

På min gatan i stan sa...

På panduro kan man ju köpa så mycket. Dom har ju lite rea nu med! :-)

Kram!

Lantliga drömmar sa...

Vilken mysig bakbok! :-) Fina bilder, och det du bakat... Sånt borde man inte få visa! ;-) Blir alldeles för sugen!

Auktion är roligt! Var häromdagen på en, och ropade in ett verkligt fynd för 10 euro, ca 100 kr. En väldigt gammal sak, som är värd mycket mer. Tydligen förstod ingen annan än jag hur värdefull den var... :-D Värdefull åtminstone för mig! :-) Sen bjöd någon 98 euro, 980 kr, för en tavla som varken var fin eller värdefull... :-) Konstiga människor! :-)

Ha en skön kväll!

n o r d i n g å r d e n sa...

Det verkar vara en mycket trevlig kakbok! Mmm va sugen jag blev på kärleksmums ( moccarutor, undrar om det är samma sak..?) Härlig bild, det är nog ingen som INTE blir fikasugen av den! Mari.

Cornelias Corner sa...

Men vad alla är på auktioner då! Var hittar ni dem? Jag har aldrig varit på en auktion...

Hem & Harmoni Marie sa...

Martina: Tack själv! :)

Mia: Långpanna är väldigt bra, väldigt smidigt...har haft mycket användning för denna kakbok! Är inköpt på Peterson & Maja i Åkered (V.Frölunda).

Hulukvarn: Tack o sov gott du med!

Åsa: Blev det några kärleksmums?

Hemma på landet: Du är så välkommen! :)

Eva Agnes: Ja, den saften såg inte dum ut! Hoppas det smakade! :)

Poppins: Varsågod! Hoppas du bakar det!

Lily: Tack själv!

Marre: Imorgon ska jag till Panduro! :)

Lantliga drömmar: Ja, ibland.förundras man helt klart...

Mari: Jag misstänker att moccarutor är samma sak. Kärt barn har många namn :)

Cornelia: Ja du, jag har också problem fast med loppis. Det har jag svårare att hitta.... :)