...och lite trädgård förstås!


tisdag 16 april 2013

Boronia crenulata

Vackra fina ni! 
Återigen har ondskan i världen visat sig och tankarna går till de drabbade. Samtidigt sitter man här och är glad och tacksam för att det finns så mycket godhet också, speciellt ni som kikar in här.
Några rader från mig igår och man får så fint tillbaka. Tack!


Senast jag var i vår handelsträdgård hade de en blomma jag inte sett förut. Kanske ni känner till den?
Den var så söt, påminner om Myrsine i växtsättet men med små rosa blommor.
Boronia crenulata, till och med namnet är fint :)
Den grå lerkrukan med fat kommer från Granit, nyinköpt förra veckan.


Nu håller vi tummarna för att den trivs hos mig!
Mycket ljus och vatten och lagom dos med näring. Det ska nog gå.


Ni missar väl förresten inte alla trädgårdsprogram som går nu?
Trädgårdstoppen, Trädgårdshjälpen och Trädgårdsonsdag. Alla går att se på play om man missar det på tv. Toppen tycker jag.

Ha det fint!

3 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Vilken söt liten växt! Nästan som en liten rosa ginst.

Trädgårdstoppen är nog min favorit bland trädgårdsprogrammen för tillfället. Skulle ju önska att flera av de brittiska serierna skulle visas här, och på vettiga tider.

Kram!

Jenny sa...

Lycka till med den fina växten! Känner inte till den men den var himla söt. Jag lyckas missa de flesta trädgårdsprogram, men tack för påminnelsen att de går på play. Ska komma ihåg det till tråkiga innedagar.

/Jenny

Stina sa...

Superfin blomma. Kram till dig gumman.
Stina