...och lite trädgård förstås!


måndag 20 september 2010

Vår trapp före och efter ‖ Our staircase before and after

I
bland (läs alltid) måste man ju så klart sätta säkerhet före utseende...
En otäck vurpa för mannen (det gick trots allt bra fast det kändes som jag fick en hjärtattack när jag hörde dunsarna, ni kan ju tänka er hur det låter när 99 kg rasar nerför en trappa) häromveckan gjorde att vi snabbt beställde en s k trappstegsmatta och nu i helgen blev den monterad.
Blev finare än jag trodde (jag var lite skeptisk till en början) och känner mig faktiskt rätt nöjd.
Halkfaktorn är betydligt mindre och den är väldigt skön att gå på barfota. Trappan ska så småningom bli vit men det får bli nästa år....





Kram till er alla som tittar in!

11 kommentarer:

Camilla sa...

God morgon Marie!

Det ser jättefint ut i trappan - va smart! Vi håller ju på med vår trappa i hallen och just det här med halkrisken var på tapeten i helgen... Det här va en superbra lösning. Usch ja va otäcka saker som kan hända i en trappa!

Hoppas allt är bra med dej och att du haft en fin helg - kram kram!

fuat gencal sa...

Hayırlı Haftalar, Çok şık ve kullanışlı görünüyor. Paylaşım için teşekkürler.(Bugün bloglardan seçmelerde lezzet adasının saç kavurması tarifi yayınlandı.(http://gencalsabahattin.blogspot.com/)

Saygılarımla.

Sara Mårtensson sa...

Hej!
Blev så ledsen när jag läste att du också har Endo och att du fick din diagnos för sent. Det är en hemsk sjukdom, så sjukt också att det tar sån lång tid att få en diagnos. Tycker du verkar leva ett väldigt rikt liv Marie men jag känner med dig. Har du väldigt ont?
Så hemskt att din man rasade ner för trappen. Samma sak hände min far i julas men det gick också bra. man kan ju slå ihjäl sig så det var bra att ni satt in matta. Tycker det blev fint! :-)
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Sara

bokhyllan sa...

Snyggare, Tryggare.

Unknown sa...

Hua.. tur att det gick bra! Det blev ju jättefint det där! Ha det gott. Kram Lenita

Lysande ögonblick! sa...

Vad snyggt det blev. :-)

Beas sa...

KLOKT! Precis sådana har vi också tänkt ha, fast granitgrå. Jag bara VÅGAR inte ha barn, make och mig själv springandes i en blank trappa.

Karin - Mina Rum sa...

Tänk att det ska behöva hända en olycka innan man gör något åt ett problem. Tur att det gick bra i alla fall. Slutresultatet blev finfint.
Ha en bra vecka. Kram!

mammaxtre sa...

Men det blev ju jättebra.

himlaverket sa...

Usch ja, det har vi varit med om en gång åxå...några brutna revben.
Tycker det blev snyggt med halkisarna, kan tänka mej att det blir ännu läckrare med vit trapp.
Man måste ju alltid ha projekt på gång, eller hur?

LissenTo sa...

Bodde förut med trappa och vi var flera i familjen som har halkat.

Så ett trappskydd är smart.
(Nu bor jag i lägenhet)

Ha det gott. Lissen