...och lite trädgård förstås!


fredag 23 oktober 2009

Årets sista ros

På vissa håll i vårt avlånga land har snön redan kommit och här längre söderut kan man fortfarande ha blommande rosor...
Men visst märks det att det är höst! Lite ruggigt, kallt och mörkt tidigt på kvällen. På söndag är det dags att ställa om klockan igen... vrida tillbaka en timme.
Ni kan väl knepen?
På våren ställer man FRAM trädgårdsmöblerna och på hösten ställer man TILLBAKA dom...
På våren ser man FRAM emot sommaren och på hösten ser man TILLBAKA på sommaren...
Finns säkert fler knep.



Imorgon blir lite spännande... jag ska på "klassfest"
Vi som gick högstadiet tillsammans ska ses igen... vissa har jag inte sett på 22 år...(ja, jag är såå gammal).. gick ut 9:an 1987!
Ibland känns det som en evighet sedan och ibland som förra året. hi hi.
Men det ska bli kul att se alla och lite nyfiken är jag på att se om och hur vissa har förändrats.

Önskar er alla en mysig helg!

4 kommentarer:

Stina sa...

Vad mysigt med en träff. Fina bilder.:-) Kram

Linruz sa...

Underbara bilder.
Kul med klassträff.
Hoppas du får en härlig helg.
Kram Lina

Ullis/Leva på landet sa...

Underbar ros. Är det redan dags för vintertid. Trodde det var nästa helg. Kul med träff. Ska på en jag också snart för det var 20 år sedan jag var klar lärare. Jag slutade högstadiet -82:).

Ha en bra helg!
Kram Ullis

mammaxtre sa...

Vilka otroligt vackra foton i detta inlägg.
Här i Stockholm känns det nu som att vintern är på ingång.