...och lite trädgård förstås!


söndag 4 november 2007

Ordning på kulorna

Idag när vi plockade fram vinterdäcken ur förrådet så kunde jag inte låta bli att ta fram mina julgranskulor också.


Jag har köpt två snygga förvaringsboxar till dom och nu sorterade jag ner dom i ena boxen. Jag köpte två för jag vet att jag köper lite nya kulor varje år trots att jag redan har en del...


Här får ni se några av dem.



Vita med silvertråd och pärlemor...




Röda klassiska...


Två varianter av vita kulor, de ena glittrar jättefint (de till vänster) och de andra är vanliga släta blanka kulor...
Här ligger också två stjärnor och två änglar av någon slags ståltråd... de glittrar också fint i granen.



Fler av de vita med silvertråd och pärlemor. Sedan är det tre olika sorters genomskinliga kulor med mönster.

Ovanpå ligger stjärnan som jag har i toppen av granen. också den vit med silverstänk..



Allt detta förvaras i snygg förpackning från Reisenthel. Jag köpte dessa från Inreda.com.


Dessa lådor vågor jag inte sätta ut i förrådet sen (för där finns tyvärr möss) utan de får stå inne i huset....




Nu väntar jag bara på att ta in granen och börja klä den... :)

25 kommentarer:

NICOLINAS BONING sa...

Vilken ordning du har på kulorna...OJ...fniss...det där låter lite dumt,men du vet vilka jag menar;-)
Vi har oxå satt upp ett fågelbord,men inga fåglar har dykt upp ännu...vi får väl sätta upp en inbjudan till dom på något strategiskt ställe så att dom vet att det vankas frön och nötter i lååånga banor :-)
Ha en bra vecka och kram

Nostalgia sa...

Jul allerede!? Innrømmer at jeg blir litt sugen på å smygtitte litt på julpynt og stas når jeg ser dette...:) Finfin oppbevaring til julgranskulene!

Ga meg en fin forventningsfølelse-takk!

"M" sa...

Vilka fina kulor..hihi de vita med pärlor är superfina...längtar till jul..kram "M"

Marie sa...

Vad många fina julgranskulor du har! I år får nog de flesta kulorna stanna kvar i lådorna här hos oss med tanke på våran vilda 1-åring. Vilken bra förvaring du hade till dina.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Hem & Harmoni Marie sa...

Nicolinas boning: Hi hi... ordvalet kanske kan missuppfattas :) Vi håller tummarna för många pippi-fåglar..

Nostalgia: Tack! Ja, nu går det fort fram till jul...

M: Tack, jag längtar också!

Marie: Tack! Ja, det kanske är bäst att du läggar undan i år så inte dina kulor går i krasch... hi hi. :)

Husbilsresan sa...

Ordning och reda...löning på freda =)Skämt åsido, det var väldigt fina kulor du har...jag gillar dom där med silvertråd och pärlor.
Klart att du ska ha dom i såna fina förvaringslådor...är ligger dom bra=)

::fina:: sa...

Åh vad många härliga julgranskulor du har! Så många vackra & matta. Jag har precis köpt mina första egna i år då vi planerar att ha julgran i lägenheten för första gången. Men det får nog bli en konstgjord för vi åker bort över julhelgen. Kan knappt bärga mig tills man får börja pynta och det ska bli så roligt att se hur alla andra bloggare julpyntar!

Hem & Harmoni Marie sa...

Solkatter & Dammråttor: Tack! Jag är supernöjd med lådorna...

Tabergstösen: Tack! Javisst är det kul att köpa kulor... det är nog därför jag köper på mig några nya varje år... Hm, undrar hur många jag kommer ha när jag är pensionär? :) Lycka till med dina inköp...

Beas sa...

Underbara lådor! Maken köpte något liknande förra året. Helt otroligt vilken ordning det blev. :-) Jättefina kulor du har där (och så blir jag så där "fnissig" när jag skriver det som jag ser att fler innan mig blivit...hihi)

Det där huset som du köpt till din syster har jag också kikat på. Har köpt ett vitt sånt hus (sparbössa) och stod och höll ett sånt som du visar i bloggen i handen, ett vitt det med, men jag var rädd för att den skulle bli missfärgad upptill om jag eldade i den. Hmmm...

Och nu är det snart att börja ge fåglarna mat. De har börjat sitta utanför fönstret i arbetsrummet och glo in på mig när jag sitter här framför datorn. Otåligt. Väntandes. Ditt fågelbord påminde mig.

Kram Bea

Jennys Vita Villervalla sa...

DEN HAR JAG OCKSÅ SNEGLAT EFTER PÅ INREDA.COM.
BÅDE SNYGG OCH PRAKTISK!
KRAM
JENNY

Solsjö - Under en vind sa...

Så fin förvaring!! Du har massor av fint! Hemma hos mig är granen också röd, vit och silver! Ha en bra vecka! Kram!

Randi sa...

Blir verkligen impad!!!
Vilken ordning du har - men så har du förstås riktigt vackra saker att ta vara på.
Förstår att du nu ligger i beredskap för att ta JULEN i besittning ...*fniss*
Kram Randi

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Vad mysigt!!! blir helt pirrig i kroppen när jag tänker på att det snart är dags att börja pynta. Kram

Anonym sa...

Oj, vad många snygga du har. Själv har jag bara röda och silver, lite tråkigt kanske...

En inredoholic sa...

Ååååå så vackra kulor!! Imponerad på ordningen, jag som är ordning o reda fascist : )

Hem & Harmoni Marie sa...

Bea; Tack! Jag blev också ganska full i skratt när jag läste vad jag skrivit...
: )

Jenny: Ja, jag är jättenöjd med lådorna... Dem kan man ju ha länge också, inget som blir omodernt eller så...

Under en vind: Tack! Gillar den färgkombinationen... Ha det gott!

Randi: Tack :) Jag är beredd...

Lisa: Tack, samma här. Tycker julen är den mysigaste högtiden...

Karin: Tack, röda och silver är ju jättefint! Klassiskt på något sätt...

En Inredoholic: Tack, då är vi två :)

Lin & Lavendel sa...

Nu längtar jag till julen! Vilken ordning du har på dina kulor..mitt julgranspynt ligger i en enda röra i en låda!
Jättefina kulor!

Skatan sa...

Vilken superförvaring!!! Sådan skulle man ha. Får jag fråga om den ruinerade dig? Den var verkligen någonting att införskaffa : )

Kram!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

de är verkligen fina dina förvaringskorgar, och jo visst är Gotland underbart även om det just nu är blåsigt och kallt. Kram

Hem & Harmoni Marie sa...

Viktoria: Tack! Innan hade jag inte så bra ordning men nu så... :)

Skatan: Tack. Jag köpte dem på inreda.com för 225:/styck. Man har dom ju länge så det är det väl värt... :)

Lisa: Tack. Kan tänka mig det... Kram!

Unknown sa...

Oj så vackra kulor du har,gillar särskilt dom vita med silvertråd och pärlemor..helt underbara!Så många olika slags kulor du samlat,jättefina allihopa!Så fin ordning du har på dom i den vackra förvaringsboxen!!!Din gran blir nog jättevacker med alla dom glittrande kulorna och fina stjärnan!Ha en bra dag!

Kram Maria*

Skatan sa...

Jag får nog ta och slå till på en sådan där rackare!

faster atta sa...

Önskar att jag hade sån ordning på mitt pynt..... Har köpt en heldel nytt i år att ha i granen, silver och vitt. Känns helt rätt!!! din toppstjärna är jättefin!

kram

Hem & Harmoni Marie sa...

Maria: Tack! Ha det gott!

Skatan: Ja, det är det värt! :)

Faster Atta: Tack snälla!

Hem och Lycka sa...

Sån där ordning vill jag också ha! Underbara kulor! kram